Jazykový pobyt v Kaufbeurenu

Jazykový pobyt v Kaufbeurenu – den první

Dne 27. 11. náš pobyt v Německu započal. Ráno v 7.45 jsem se shromáždili před Justiční akademií v Kroměříži a za necelých patnáct minut jsme se vydali na cestu. Celkem nás bylo jedenáct studentů a dvě paní učitelky – V. Karger a V. Procházková.

Cesta byla hodně náročná a vyčerpávající, protože trvala téměř deset hodin. Na místo určení – do Kaufbauernu – jsme dorazili v šest hodin odpoledne. Když jsme vystoupili z mikrobusu, tak nás čekalo překvapení, které pro nás přichystali tamější učitelé. Zahráli nám totiž dvě skladby na jejich typický hudební nástroj. Také nás přivítal ředitel gymnázia – pan Merz. Následně jsme byli rozděleni do jednotlivých rodin, kam jsme také po náročném dni odcestovali.

Radek Olšina

Jazykový pobyt v Kaufbeurenu – den druhý

První den v Německu nás čekala dopolední výuka na místním Mariengymnasiu. Většina se sem dopravila autobusem, neboť spousta hostitelských rodin bydlela v okolí Kaufbeurenu. Absolvovali jsme pět vyučovacích hodin, ve kterých mnohé z nás zaujal odlišný přístup vyučujících k hodině. Učitelé velmi poutavě komunikovali s žáky, dávali jim velký prostor pro jejich názory a připomínky a nutili je v každé situaci usilovně přemýšlet.

Po obědě ve školní jídelně, kde jsme si mohli vybrat ze tří chodů, nás čekala prohlídka historického jádra Kaufbeurenu. Město je velké přibližně jako Kroměříž, a také má co nabídnout. Má za sebou bohatou historii a mnoho památek, které jsme si během poutavého výkladu Dr. Klinkerta prohlédli.

Po prohlídce města jsme navštívili místní františkánský klášter. V tomto klášteře žila svatá Krescencie, která zasvětila svůj život péči o chudé a potřebné. Lidé k ní také chodili prosit o radu, útěchu i pomoc. Stala se známou v širém okolí a za svou obětavou činnost byla roku 2001 kanonizována.

Následovala večeře u učitele biologie pana Gottsteina. Čekalo nás 6 chodů – pečené kaštany, salát, polévka, vařená dýně, jelení guláš a na závěr malé větrníčky. To vše za velmi přátelské a pohodové atmosféry. Poté jsme vyrazili zpět domů k našim hostitelským rodinám. Večer jsme strávili rozličně, ať už hraním her, konverzací či sledováním německých pořadů v televizi.

Aleš Majchrák, Michal Šromota

Jazykový pobyt v Kaufbeurenu – den třetí

Ve čtvrtek ráno jsme byli opět ve vyučování se studentkami naší partnerské školy. Někteří z nás měli hodinu náboženství nebo hudební výchovy, jiní zase laboratorní práce.

V půl desáté ráno jsme se sešli u našeho autobusu a zamířili do Mnichova. Prohlídka města byla velice zajímavá, navštívili jsme spoustu krásných míst (například Frauenkirche, Michaelskirche, Viktualienmarkt...). Přípravy vánočních trhů vrcholily, my jsme však neměli možnost se trhů účastnit, neboť začínaly až o pár dní později. Na oběd jsme vyrazili do skvělé restaurace, kde měli velmi širokou nabídku hamburgerů. Od vegetariánských přes veganské až po hamburgery se všemi druhy masa. Atmosféra v restauraci byla skvělá a všichni jsme byli jistě rádi za příjemné zpestření dne a pořádný dlabanec.

V Mnichově jsme měli také rozchod, kdy si každý z nás mohl prohlédnout to, co ho nejvíce zajímalo. Většina z nás tento čas využila k nákupům tradičních pokrmů a dárků pro rodiny. Kolem páté hodiny jsme se vraceli zpět do rodin, kde jsme trávili zbytek našeho úspěšného dne.

Barbora Kubaczková, Lenka Tomečková, Karolína Střalková

Jazykový pobyt v Kaufbeurenu – den čtvrtý

Pátek začal hned v osm hodin ráno, kdy jsme autobusem vyrazili do města Augsburgu. Ten nás příjemně překvapil útulnou atmosférou centra města. Zvláště nás oslovil kostel sv. Mořice, který prošel moderní renovací a je uvnitř zcela bílý a jedinou ozdobou je socha Ježíše, která dominuje presbytáři.

Dále jsme se od paní Thomamüller dověděli o působení rodu Fuggerů v Augsburgu, a navštívili zlatý sál v budově zdejší radnice.

Volný čas v městě Augsburgu jsme věnovali procházení vánočních trhů, které zde již byly v plném proudu. Někteří z nás ochutnali i místní speciality jako například Bratwurst.

Po poledni jsme opět nasedli do autobusu a vydali se k městečku Füssen, kde se nachází pohádkový zámek Neuschwanstein. Zde nás překvapilo množství sněhu, které výborně dokreslovalo zimní scenérii. Měli jsme také možnost prohlédnout si zdobné interiéry zámku, který nechal postavit Ludwig II. Bavorský. Pro mnohé z nás to byl velký zážitek.

Pak jsme ujížděli zpátky ke Kaufbeurenu, kde jsme se ještě krátce zastavili na rychlou večeři, a pak už jsme spěchali k Mariengymnasiu, kde se ten večer konalo jejich vyhlášené Sportgala. Byla to přehlídka akrobatických, tanečních a sportovních vystoupení. Překvapilo nás množství a provedení jednotlivých výstupů – od žonglování, šermu až po klasický tanec nebo vystoupení se světelnými efekty. Zlatým hřebem programu bylo vystoupení učitelského sboru Mariengymnasia!

Tato akce pro nás byla velmi inspirující.

Až v pozdních večerních hodinách jsme se teprve rozjížděli zpět do našich německých rodin.

Ano, tento den byl plný zážitků.

Terezie Braunerová, Elizabeth Hrabicová, Kateřina Kolínková

Jazykový pobyt v Kaufbeurenu – den pátý a poslední

V sobotu 28. 11. 2015 jsme si asi hodinu přispali. Vstávali jsme o půl osmé. Posnídali jsme bavorskou snídani a dobalili poslední věci. Každý se rozloučil s rodinou, u které bydlel a vydal se na cestu ze své vesnice do Kaufbeurenu k Mariengymnasium. V devět hodin byl každý nachystán k odjezdu. Někdo již seděl v mikrobusu, někdo se ještě loučil s rodinou, u které bydlel. O čtvrt na deset odjíždíme mikrobusem do supermarketu, kde všichni dokupují poslední dárky a čokolády. V deset hodin odjíždíme z Kaufbeurenu.

V mikrobusu je poněkud ticho. Většina z nás reflektuje čtyři dny prožité ve Švábsku. Shodneme se na tom, že výlet byl velmi povedený. Někomu se více líbil Mnichov, druhým zase zámek Neuschwanstein. Ale všichni jsou velmi spokojení a nadšení ze zážitků, které prožili. Postupně usínáme.

Je asi dvanáct hodin a v mikrobuse je poněkud veselo. Rozdávají se bonbony, ukazujeme si fotky rodin, u kterých jsme bydleli. Každému z nás se bude určitě stýskat.

Přejeli jsme hranice a děláme zastávku v McDonaldu. Někdo má tendenci říct: „Einen Cheeseburger bitte“ místo: „Jeden cheeseburger prosím.“ Po čtyřiceti minutách nasedáme s plnými žaludky do mikrobusu a vyrážíme.

Do Prahy jsme přijeli asi o půl třetí. Proběhla výměna řidičů a krátká zastávka na benzince. Vyrážíme domů.

Cesta trvá již poněkud dlouho. Někdo hraje na mobilu, někdo poslouchá písničky. Čím více se přibližujeme Kroměříži, tím jsme nedočkavější. Za Necelé čtyři hodiny přijíždíme do Brna. „Tak a teď už jen asi hodinu a jsem doma…“

Dočkali jsme se. Mikrobus minul dopravní značku Kroměříž. Zastavujeme u Justiční školy. Nedočkaví se hrneme z mikrobusu, loučíme se a s plnýma rukama tašek se rozcházíme k automobilům. Naši rodiče na nás již čekají.